پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 16 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
کشتی سازی شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۴۷:۵۸

شناور کاتاماران "زر" به آب اندازی می‌شود

باشگاه خبری فراساحل: مدیر پروژه‌های "زر" و "زیور" در کشتی‌سازی اروندان با بیان اینکه حدود یکسال است که کار تکمیل این شناورها آغاز شده گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته حدود یک ماه دیگر فروند اول آن به اندازی می‌شود.
محسن خسروی بابادی مدیر پروژه‌های زر و زیور در کشتی‌سازی اروندان با بیان اینکه حدود یکسال است که کار تکمیل این شناورها آغاز شده گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته حدود یک ماه دیگر فروند اول آن به اندازی می‌شود. خسروی افزود: شناورهای کاتامارن به نام های "زر" و "زیور"، با طول 47/5، عرض 11.9 و عمق 3.9 با سرعت 26 گره دریایی که قابلیت حمل 254 مسافر در آب‌های بین‌المللی را دارد، با همکاری شرکت ITI با مدیریت دکتر حمید گل فریدن در حال تکمیل است.
وی گفت: موتور شناور اول در حال نصب است و موتور شناور دوم در حال اورهال برای نصب می‌باشد. لوله کشی، دکوراسیون و عایقکاری اولین فروند شناور زر تمام شده است بحث رنگ، برسکاری و ... در حال انجام است.خسروی با تاکید به اینکه برای اولین‌بار است در ایران که از سیستم خاصی در بدنه این کاتاماران‌ها استفاده شده است گفت: این بدنه حالت دمپینگ دارد که این فرایند باعث می‌شود امواج به سالن مسافر انتقال نیابد و از تنش‌های امواج جلوگیری می‌نماید.وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 150 نفر در اروندان مشغول به کار هستند گفت: تمام عملیات تکمیل شناورهای کاتاماران بوسیله نیروهای بومی و متخصصان داخلی منطقه انجام شده است.مدیر پروژه‌های زر و زیور در کشتی‌سازی اروندان با تاکید به وضعیت ضعیف اشتغال در منطقه خرمشهر گفت: با توجه به توان ساخت انواع شناورها در این منطقه، با سفارش ساخت به صنایع داخلی می‌توان اشتغازایی را تقویت نمود.وی در خصوص واردات شناور گفت: واردات را اگر منحصرا نگاه کنیم مشکلی ندارد، اما بیکاری یکی از مشکلات بسیار پر اهمیت کشور است و با این همه جوان تحصیل کرده و کارگران بیکار که مجبورا به شغل‌های کاذب روی بیاورند، واردات خیانت بزرگی به بحث اشتغال می‌نماید و به همین دلیل است که نباید واردات انجام شود.خسروی در ادامه افزود: کشتی‌سازی همانند هواپیماسازی و خودروسازی از صنعت‌های مادر هستند که مشاغل مستقیم و غیر مستقیم بسیاری ایجاد می‌کنند و این نیاز مبرم دارد که دولت آن را حمایت نماید. دولت‌ها در کشورهای دیگر پشتیبان اصلی کشتی سازی‌ها هستند و در ایران هم اگر دولت حمایت نکند هیچ ثمره و نتیجه‌ای بدست نمی‌آوریم.وی در پایان از همکاری های مجدانه ارسلان غمگین مدیرعامل کشتی سازی اروندان و حمید گل فریدن مدیرعامل شرکت ITI  که در بحث اشتغال‌زایی در منطقه کمک نموده است، تشکر و قدردانی نمود.




  کد خبر : 2447
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :